WEKO3
アイテム
ミュージッキングの実践を通した共生の理念
https://mimasaka.repo.nii.ac.jp/records/903
https://mimasaka.repo.nii.ac.jp/records/9039a75cf05-c45d-49be-9a49-79c7db682683
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
20220412001 (615.2 kB)
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ミュージッキングの実践を通した共生の理念 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 省察的実践 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ミュージッキング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実践的研究 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ミュージッキングの実践を通した共生の理念及び行為の中の省察の具現化 | |||||
著者 |
壽谷, 静香
× 壽谷, 静香× ゴードン , リチャード K× 栗原 , 清× 竹澤 , 栄祐× 筒石 , 賢昭× 中山 , 由美× 芳賀 , 均× 安居 , 總子× 安久津 , 太一× Shizuka , Sutani× Richard K., Gordon× Kiyoshi , Kurihara× Eisuke, Takezawa× Kensho, Takeshi× Yumi , Nakayama× Hitoshi , Haga× Fusako , Yasui× Taichi , Akutsu |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the author(s)-constructed practice of Musicking with a special emphasis on the embodiment of kyosei and reflective practice. The study particularly focused on the related philosophies and theories to highlight kyosei including Seisa philosophy by Yasuo Miyazawa and Schön's reflection-in-action to answer the diversified needs of individual students. Followed by drawing the author(s)-constructed practice model of musicking, the practitioner-researcher(s) discussed and drew philosophical and theoretical connections. The study revealed the authors' practices as a model of the embodiment of kyosei and reflective practitioner's thinking. The authors reflected the series of Musicking practice to reveal how the participants understood each other, and made friends without exclusion to build a musical community. This study also illustrated a possibility to apply Musicking practice in Japanese music education context especially in K-12 general music classes. | |||||
書誌情報 |
共生科学 巻 12, p. 55-67, 発行日 2021 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本共生科学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185-1638 | |||||
DOI | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | https://doi.org/10.32137/kyosei.12.0_55 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |